Misja i cele
Wizja
Nasze przedszkole jest alternatywą dla dużego przedszkola. Zapewniamy w nim klimat bliskości, sprzyjający bezstresowemu przekraczaniu progów emocjonalnych w zetknięciu z nowym dla dziecka środowiskiem i osobami. Zapewniamy każdemu dziecku podmiotowe i indywidualne traktowanie, bezpieczny, radosny i wszechstronny rozwój. Dokładamy starań się aby dzieci przebywały w atmosferze tolerancji, przez to uczyły wytrwałości i cierpliwości i aby czuły się akceptowane, kochane i szczęśliwe. Umożliwiamy rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu placówki oraz wspomagamy ich w roli wychowawczej.
Cele
Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także łagodnego znoszenia stresów i porażek;
Integracja oddziaływań wychowawczych: dom – przedszkole
Stymulowanie i wspieranie indywidualności dziecka;
Kształtowanie czynnej postawy dzieci wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa
Kształtowania świadomości własnego „Ja” oraz postawy empatii w stosunku do drugiego człowieka w zrozumieniu dla jego inności;
Uświadomienie dzieciom zagrożeń i niebezpieczeństw, unikania ich oraz właściwego reagowania na nie;
Wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, plastykę
Kształtowanie umiejętności określonych mianem życiowych;
Wykorzystywanie teorii inteligencji wielorakich ze świadomością, że:
- każde dziecko jest inne, posiada własną, niepowtarzalną „mapę inteligencji”,
- ma swoje mocne i słabe strony,
- wszystkie rodzaje inteligencji są jednakowo cenne,
- każde dziecko posiada talenty;
Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
Kształtowanie świadomości własnego ciała oraz możliwości własnego organizmu;
Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;